La Fundació Cicle de curts RESUM X CICLE DE CURTMETRATGES AGUSTÍ COMES

RESUM X CICLE DE CURTMETRATGES AGUSTÍ COMES

Aquest any per primera vegada el cartell era elaborat pel músic Carles Santos. La intenció és que a partir d'ara cada any un artista de Vinaròs dissenye el cartell.

Aquest any es van seleccionar un total de 197 curts dels més de dos cents rebuts

Una vegada visualitzats tots pel jurat del cicle, van quedar com a finalistes:

• El orden de las cosas de  Cesar y José Esteban Alenda
  • Hiden soldier de Alejandro Suarez
  • La huida de Victor Carrey
  • Dinero fácil de Carlos Montero
  • Marina d'Alex Montoya
  • Pic-nic de Gerardo Herrero
  • Desastre(s) d'Ivan Cortazar
  • Joselyn de Susan Bejar
  • La culpa de David Victori
  • Morir cada día d'Aitor echevarría
  • Berlin de J. Enrique Sánchez
  • Una flor en recepción de Marta Parreño

Per a la Macedònia de curts es van seleccionar i projectar:

• El extraño de Victor Moreno
  • A o B de Leticia Dolera
  • Mr. Trance. Un dia en el ministerio de Valerio Veneras
  • Burocracia de Rosa Márquez
  • Cuki colorinchi evolution d'Eduardo del Olmo

En total entre els dies de projeccions, la Macedònia i el lliurament de premis van acudir a l'Auditori Carles Santos per veure les projeccions,  947 persones.

Les invitacions es van esgotar tots les dies.

Desprès d'aquets tres dies de projeccions on la gent del públic va donar la seva opinió i el jurat va decidir, finalment arribava el dia del lliurament.

L'acte del lliurament va ser presentat per la periodista Noemí Polls, com en edicions anteriors.

El jurat premiava el curt La Culpa, del director David Victorí, amb un guió que barreja el cinema negre amb el de suspens, i el realisme amb aspectes del cinema fantàstic, al servei d'una historia que no deixa de sorprendre a l'espectador. Victorí, que compta amb una trajectòria consolidada en el món del cinema, també com a guionista, i que actualment es troba en ple desenvolupament del seu primer llargmetratge, ha col·laborat en alguna ocasió amb el director Bigas Luna, premiat l'any 2005 també a Vinaròs amb el primer guardó de L'Esguard.

El president de la Fundació Caixa Vinaròs, Manuel Molinos, era l'encarregat de lliurar l'escultura de Lukas Ulmi í els 1.000 euros que acompanyen el guardó que dóna la Fundació. Victorí, per la seua part, traslladava la seua satisfacció: "un director és com la mare de la pel·lícula i un productor és com el pare i aquest curt ha tingut uns pares que són els millors que hagués pogut tindre" "No tinc cap excusa si no us agrada la pel·lícula, però  és aquesta la que volia fer".

En segon lloc, el premi del públic, anava a parar a mans del madrileny, José Enrique Sánchez, director del curt Berlín.

Quant al curt Berlín i el seu director Sánchez, va dirigir el seu primer treball l'any 2002, i portava per títol "Hola, ¿está Pablo?", encetant la seu a trajectòria com ajudant de direcció en televisió, a més de dirigir la sèrie on ligne Canal friky. Sánchez rebia el guardó, una escultura de l'escultor Sebastià Miralles de mans de l'alcalde de Vinaròs, Sr. Juan Bta. Juan, un premi que també està acompanyat pels 1.000 euros.

<<  Juny 2017  >>