La Fundació La Fundació Espai corbat Programació Detalls - EXPOSICIÓ "UN SALÓ VIENÈS DEL SEGLE XIX"

Programació

EXPOSICIÓ "UN SALÓ VIENÈS DEL SEGLE XIX"
30.06.2017 19.00 h
ESPAI CORBAT - Vinaròs
Espai corbat

INAUGURACIÓ DE L'EXPOSICIÓ

" UN SALÓ VIENÈS DEL SEGLE XIX"

DEL COL·LECCIONISTA

JULIO VIVES CHILLIDA

AQUESTA EXPOSICIÓ, ESTARÀ DE MANERA PERMANENT A LA SEU DE FUNDACIÓ CAIXA VINARÒS DEL CARRER ALMERIA, Nº 1 DE VINARÒS

Presentem un saló vienès del últim terç del segle XIX reconstruït a partir de mobiliari de fusta corbada seleccionat de fabricants vienesos com Germans Thonet (Viena), Jacob & Josef Kohn (Moràvia) i Fills de D.G. Fischel (Bohèmia), així com de fabricants valencians que seguien l’estil vienès com Ventura Feliu i Fills i Salvador Albacar.

Setze peces diverses de mobles il·lustrades amb fotografies i postals de l'època que, mostrades conjuntament, formen una representació fidel d'un saló burgès a la Viena de fi de segle (i, lògicament, de principis del segle XX).

La majoria d’aquests mobles tenen representació en museus d’arreu del món, ja sigui per la seva rellevància històrica com a art decoratiu, pel seu disseny original amb el llenguatge corbat, per la seva funcionalitat o senzillament per la seva bellesa. Nosaltres, des de la perspectiva actual, no dubtem en qualificar aquestes peces, que responien als estils i gustos del passat, com a escultures de fusta corbada industrials.

La seva exposició al costat dels balancins valencians de l’Espai corbat testifica l’evolució d’un projecte de col·leccionisme i també la contínua promoció per part de la Fundació Caixa Vinaròs d’iniciatives d’interès cultural general.

ESPAI CORBAT
ALMERIA, Nº 1
Castellón
País:
País: es

No hi ha cap descripció disponible

<<  Juny 2017  >>