La Fundació Programació d'actes Detalls - EXPOSICIÓ D'ADRIÀ PINA: "MANS"

Programació d'actes

EXPOSICIÓ D'ADRIÀ PINA: "MANS"
14.06.2017 - 09.09.2017 17.30 h - 20.30 h
Sala Fernando Peiró

EXPOSICIÓ D'ADRIÀ PINA

"MANS"

INAUGURACIÓ 14 DE MAIG A LES 20:00 H

(SALA FERNADO PEIRÓ)

L'EXPOSICIÓ ES PRODRÀ VISITAR DE DIMARTS A DISSABTES DE LES 17:30 H A LES 20:30 H

ENTRADA LLIURE. FESTIUS TANCAT

Adrià Pina va néixer a Alcúdia el 1959, on va residir fins als 23 anys, quan es va traslladar a València. Des de la infància havia mostrat inquietud pel món de l'art, i abans fins i tot d'arribar a l'edat adulta, ja realitzava exposicions. Els inicis que posteriorment desembocarien en el seu característic estil resideixen al taller de l'artista Manuel Boix, on va conèixer els corrents realistes i neoclàssics. El 1979 va començar a València la carrera de Belles Arts, encara que no va arribar a finalitzar aquests estudis.

Abans, a mitjans dels anys setanta, la seva obra es va desenvolupar pròxima al realisme crític i de tints marcadament ecologistes, de forta reivindicació sociopolítica. Als vuitanta, va emprendre el projecte de les sèries, compostes aquestes per un conjunt de peces d'igual temàtica en cadascuna d'elles, convertint-se en la part més prolífica de la seva obra. Així mateix, es va veure influït per viatges realitzats a diferents ciutats d'Europa, on va visitar exhibicions d'art com la Documenta de Kassel o la Biennal de Venècia. Paral·lelament, va exposar a Nova York, Londres, Barcelona o Madrid. En els noranta i des de llavors, va realitzar incursions en l'art pop i va reprendre aquestes sèries per aplicar sobre elles les investigacions que havia anat duent a terme.

El treball de Pina s'ha mostrat des dels seus inicis en permanent evolució, encara que en tota la seva obra es mantenen les constants de l'excel·lència en el dibuix i en la materialització. En els seus començaments, el seu treball es mostrava reivindicatiu a través de missatges crítics. En aquelles primeres obres, s'apreciava una superposició de les parts representades, enquadrades en una dimensió poètica que s'ha mantingut fins a l'actualitat. Des dels inicis fins avui, Pina ha atorgat tractaments diversos als que sotmet i s'ha sotmès a les textures dels fons dels seus treballs, en els quals sempre han predominat una concreta realització plàstica de les figures, independentment del seu caràcter arquitectònic, a més de destacables jocs lluminosos que doten d'un gran realisme al  seu treball.

En una segona fase de la seva obra, el missatge va anar prenent un matís més experimental, investigant sobre nous corrents estètics. Mitjançant les seves característiques sèries, es va endinsar en estils com el surrealisme dalinià o el pop art, mostrant una inquietud persistent que manté el treball en constant evolució, la qual sembla tendir cap a la soledat i el buit del món actual. Va començar, a través de la realització de quadres que incorporaven objectes o estaven dotats de tridimensionalitat, a experimentar buscant aconseguir una ruptura amb la rigidesa formal de l'art, alhora que mostrava el seu desig de sorprendre, mitjançant la provocació a l'espectador. Emprant elements procedents de la cultura de masses juga amb la ironia en un to descontextualitzador, transgredint l'ortodòxia de certes imatges que formen part de la història de l'art, fent gala d'una voluntat de dimensionar la quotidianitat i les coses que se solen minimitzar, com el món de la infància.

És, en conjunt, un art alegre, que respira un aire fresc, i intel·ligent, que busca plasmar una "realitat diferent", geomètricament molt definida que l'ha portat a delimitar un llenguatge i estil propis, concebent el treball artístic com un procés de retroalimentació entre concepte i objecte, però també tenint en compte l'espectador, buscant captar la seva atenció, arribant tant a aspectes divertits com a conceptes profunds.

Al llarg de la seva carrera ha treballat amb molt diversos materials (com l'oli, l'aquarel·la, el llapis de grafit o la pedra tosca, entre d'altres) sobre diferents suports.