La Fundació Programació d'actes Detalls - EXPOSICIÓ: CAMÍ DE SOMNIS

CAMÍ DE SOMNIS

INAUGURACIÓ 16 DE SETEMBRE A LES 19:00 H

ENTRADA LLIURE

Camí de somnis és un projecte creatiu que connecta la tradició de les puntes, la geometria natural de les flors i els arabescs àrabs.

Les flors són intrínsecament geomètriques en les seves diverses formes naturals. Així també les relacions geomètriques estructuren els dissenys murals de I'arquitectura àrab i els patrons tradicionals de les puntes, que tenen una lIarga tradició arreu d'Europa. La geometria és doncs un nexe de connexió que pot permetre la fusió de tres mons habitualment força distants: la geometria floral de la natura, I'art decoratiu islàmic i la tradició centenària de les puntes europees. Un camí de fusió que avui per avui resta encara força inexplorat.

Camí de somnis obre una nova porta i explora la fusió d'aquestes tres tradicions. El projecte mostra gran multiplicitat d'opcions creatives que emergeixen d'aquesta combinació. Són diversos somnis creatius elaborats per un equip de puntaires d'arreu de Calalunya. Són petits somnis creatius lliures, contemporanis i al mateix temps ben arrelats a algunes de les nostres tradicions més ancestrals com I'encreuament de fils i la decoració de murs i utillatges diversos.

El projecte obre un petit espai per a la reflexió i és una invitació a la contemplació momentània. Les múltiples formes geomètriques ens proporcionen un espai visual tranquil on buscar noves sensacions, descansar la vista o simplement deixar volar per uns instants la imaginació. Si es vol, fins i tot,
es pot buscar un nou somni o un nou anhel, una força...