La Fundació Programació d'actes Detalls - CONFERÈNCIA: “ELS BITS, ELS ÀTOMS I LES INTERFÍCIES”

Programació d'actes

CONFERÈNCIA: “ELS BITS, ELS ÀTOMS I LES INTERFÍCIES”
20.10.2017 - 20.10.2017 20.00 h
Auditori Carles Santos

Conferència ciènciaprop: “Els bits, els àtoms i les interfícies

La Fundació Caixa Vinaròs anuncia la 14a conferència ciènciaprop®, programa dedicat a la divulgació de ciència, tecnologia i les seves aplicacions. La idea de ciènciaprop® que fou concebuda per l’equip format per l’investigador vinarossenc doctor enginyer de telecomunicació Jaume Anguera i Alè Vinarossenc 2011 i la investigadora de Barcelona i doctora enginyera de telecomunicació Aurora Andújar, proposa un acostament de la ciència i tecnologia a la societat d’una forma divulgativa.

La 14a conferència tindrà lloc el dia 20 d’octubre a les 20:00 h a l’auditori Carles Santos de la Fundació Caixa Vinaròs en el carrer Socors 64. Serà impartida pel Dr. David Miralles, professor i investigador de la Universitat Ramon Llull  i cofundador de Btripple.

L’era digital està mudant. Poc a poc apareixen objectes connectats, l’anomenat Internet de les Coses; bits i àtoms en un mateix concepte. Els objectes ja no tornaran a ser mai com eren, Internet els redissenyarà i els dotarà de millors i noves funcionalitats. Una peça clau serà com ens comunicarem amb aquests objectes connectats. Qui s’encarrega d’aquest diàleg són les interfícies. Però, com seran? Seguiran sent pantalles, o bé a través de la veu o potser seran prou intel·ligents per entendre què volem?. En aquesta conferència s’exposaran diferents exemples d’interfícies, des de prototips de laboratori a comercials, i es reflexionarà sobre el futur d’aquests tipus de tecnologies.

Recordem un cop més que les conferències ciènciaprop® estan destinades a tothom interessat doncs els experts en impartir les conferències tracten el tema de forma amena, didàctica i propera a tot el públic en general. La temàtica de les conferències engloben principalment les rames de les enginyeries i ciències de la salut. A banda de les conferències en Vinaròs, ciènciaprop® disposa de material addicional en format d’article científic a l’abast del públic en general.